بلعیدن موادمخدر در مشهد، سوداگر مرگ را راهی بیمارستان کرد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نیروی انسانی و پیمانکاران قلب‌های تپنده مدیریت شهری هستند «تقاطع چهارسطحی آزادگان» در مشهد؛ کلان‌پروژه‌ای بی‌نظیر در شرق کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان شیرازی و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۸ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۸ تیر ۱۴۰۳) علت لغو قطار مشهد به سرخس در شامگاه گذشته (۱۷ تیر ۱۴۰۳) چه بود؟  پلمب واحد‌های صنفی مزاحم و نیز انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر زمان بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز اعلام شد
سرخط خبرها

در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد

  • کد خبر: ۲۳۸۰۱۶
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد
یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز در تالار شهر برگزار شد.

در دوره مدیریتی رئیس‌جمهور جدید، باید بیش‌از‌پیش شاهد توجه به مشهد باشیم

در ابتدای این جلسه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: امیدواریم در دوره مدیریتی رئیس‌جمهور جدید، شاهد توجه مضاعف به مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم. مسائل مشهد مقدس، مسائل ملی است و باید شاهد تداوم توجه دولت به این شهر باشیم.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، ماه عزای اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: محرم و عاشورا تنها یک حادثه نیست، بلکه یک فرهنگ و آغاز عصر جدیدی از تاریخ ماست. کربلا تجسم و صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت‌طلبی برای حفظ آزادگی و شرافت انسانی است.

وی افزود: در یک کلام، نهضت حسینی بهترین سرمشق برای بشریت و برای هر انسان آزاده‌ای بوده که به‌دنبال مبارزه با ظلم، استکبار و استبداد است. نهضت و قیام عاشورا، نهضتی بر پایه مبانی انسانی و برای خدا بوده و همین اصل موجب شده که برای همیشه در تاریخ ماندگار بماند و حرارتی در قلوب مؤمنان باشد که هیچ‌گاه سرد نخواهد شد.

موحدیان ضمن تقدیر از هیئات مذهبی و شهرداری مشهد عنوان کرد: همه به بهترین شکل پای کار آمده‌اند و فضای سطح شهر متناسب با ایام شده و سیاه‌پوش عزای حسینی است. گوشه‌گوشه شهر، عطر محرم پیچیده و امیدواریم عزاداری‌های همه ما مورد قبول قرار گیرد و شور و شعور حسینی را باهم داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: این انتخابات، آینده سیاسی و نگاه مدیریتی چهار سال آینده کشور را ترسیم کرد. مهم‌ترین مسئله در این انتخابات، حضور و مشارکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی بود. با مشخص‌شدن نتایج، دوران رقابت به پایان رسیده و امروز بیش از هر چیزی نیازمند فضای رفاقت هستیم. مردم نیز خواستار فضای تعامل، همراهی و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند. هرکس در هر منصب و جایگاهی که قرار دارد باید صرفاً توسعه و پیشرفت کشور و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را دنبال کند. 

وی ادامه داد: انتخابات اخیر، در کنار انتخاب رئیس‌جمهور، پیام‌های بسیاری برای ما داشت که باید توسط ارکان مختلف کشور از جنبه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد. بالاترین سرمایه هر کشور، سرمایه اجتماعی آن است و همه باید در جهت ارتقای این مهم بیش‌ازپیش تلاش کنیم؛ زیرا ایران عزیز، میهن و پاره‌تن همه ماست.

موحدیان ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب، آقای دکتر مسعود پزشکیان، گفت: امیدواریم در دوره مدیریتی ایشان، شاهد توجه مضاعف به مشهدالرضا(ع)، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم. مسائل مشهد مقدس، مسائل ملی است و باید شاهد تداوم توجه دولت به این شهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، بیان کرد: امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر موضوعی بسیار مهم و حیاتی است که گاه شاهدیم تجلی و برون‌داد آن محدود به موضوعات خاص و مشخصی شده، در صورتی که گستردگی بسیار بالایی دارد. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چنان موضوع مهمی بوده که حتی شرایط وجوب برای آن قید شده است. اگر به‌دنبال انجام این فریضه هستیم، باید بر جنبه‌های مختلف آن اشراف و تسلط داشته باشیم تا کارساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ تیرماه، قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب، مناسبت دیگر این هفته است که یاد و خاطره شهدای این حادثه تلخ را گرامی می‌داریم. تاریخ به ما نشان می‌دهد که حجاب، یکی از نماد‌های هویت و فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی است. همه باید توجه داشته باشیم که در سازمان‌ها، صرفاً آیین‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل کارساز نیست، بلکه مدیران ارشد سازمانی باید به فرهنگ سازمانی توجه داشته باشند. باید به‌دنبال فرهنگ سازمانی باشیم و امیدواریم همه در این جهت کمک کنیم تا بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نیروی انسانی و پیمانکاران قلب‌های تپنده مدیریت شهری هستند

بر اساس این خبر همچنین  موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ، در نطق پیش‌ازدستور خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور اظهار کرد: ان‌شاءالله رئیس‌جمهور منتخب بتوانند راه این شهید را ادامه دهند. براساس گفتمان مقام معظم رهبری، نگاه ایشان به شهید جمهور متفاوت بود که امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب نیز به‌گونه‌ای عمل کنند که در همان راه باشد.
متن کامل این نطق را در لینک زیر بخوانید.

تذکرات به شهردار مشهد همچنان ادامه دارد 

در ادامه این جلسه، مجید دبیریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، به شهردار مشهد تذکر داد. وی اظهارداشت:  متأسفانه هر جلسه تا جلسه بعد عملکرد شهردار به‌گونه‌ای است که تذکرات به ایشان بیشتر و بیشتر می‌شود. تعدادی از این تذکرات را در این جلسه می‌گوییم و امیدوارم که شهردار مانند جلسه گذشته ناراحت و برافروخته نشوند و موقع خداحافظی از صحن، ما را مخاطب قرار ندهند. 

وی تأکید کرد: ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و شما تلاش کنید به‌جای گله‌مندی، کار خود را درست و شایسته انجام دهید تا به شما تذکر ندهیم.

این عضو شورا ادامه داد: اولین تذکر بنده درخصوص لایحه‌هایی است که در حال برگشت است؛ تعداد آن‌ها زیاد بوده و علت اصلی ضعف مدیریت شهرداری است. نمی‌توانید درمورد خیلی از موضوعات تصمیم بگیرید و بین بدنه خود دچار اختلاف هستید و نمی‌توانید به جمع‌بندی برسید، لایحه را برگشت می‌زنید و درخواست اعاده لوایح را می‌کنید. خواهشمند است رئیس شورا تذکر جدی در این خصوص به شهردار بدهند.

دبیریان گفت: تذکر دوم درخصوص مطالبات پیمانکاران است که به‌شدت گله‌مند هستند. در گزارشات، وضعیت نقدینگی خود را خوب جلوه می‌دهند، اما بازهم به‌دلیل ضعف مدیریتی به‌شکل صحیحی در بین پیمانکاران توزیع نمی‌شوند. تذکر سوم درمورد عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی درخصوص اصلاح و ترمیم حقوق جامع کارگری به‌ویژه شرکت بهره‌برداری قطارشهری است که متأسفانه مدیر این مجموعه برخورد سلیقه‌ای نسبت به واریز‌های مناسبتی، اضافه‌کار‌ها و پرداخت معیشتی انجام می‌دهد و با تأخیر پرداخت می‌کند و این جای گله دارد؛ لطفاً به این موضوع نیز رسیدگی کنید. 

در ادامه حجت الاسلام حسن منصوریان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رییس شورا اظهار کرد: تذکر خود را در باب یک روایت از امام صادق (ع) عرض می‌کنم؛ پیامبر (ص) فرموده است که اگر دیدید مردی باکی ندارد از چیزی که به زبان می‌آورد و فحاش است، این مرد یا نتیجه زنا است یا شریک شیطان است در نطفه. یکی از یاران پیامبر فرمود یعنی چه که شیطان در نطفه انسان شریک است؟ پیامبر (ص) فرمودند که آیا قول خدا را در قرآن نشنیدی که خداوند این آیه را فرمود که شیطان در اموال شما و اولاد شما شریک است؟ و این شراکت مال کسی است که فحاشی روشش است، فحش دادن کارش است و این فرد اگر پدر و مادرش مشخص است که زنازاده نیست، اما در نطفه با شیطان شریک است.

قدردانی از تلاشهای شبانه روزی مدیریت شهری مشهد در برگزاری انتخابات

علیزاده، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به خصوص شهید آیت‌الله رییسی گفت: از خدمات ماندگار ایشان تقدیر می‌کنیم و این حضور آگاهانه را به مقام عظمای امامت و ولایت، مراجع عظام تقلید، نامزدهای این دوره از انتخابات و به ویژه خالق اصلی این حماسه یعنی ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: ضمن تبریک صمیمانه به رئیس‌جمهور منتخب، آرزوی توفیق در انجام این رسالت را دارم. امیدوارم به پشتوانه اعتماد مردمی بتوانند با خدمتگزاری شایسته پاسخگوی خواسته‌های برحق ملت ایران باشند.
علیزاده تصریح کرد: از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات به ویژه مدیریت شهری، شهردار و تک‌تک همکاران ایشان و شهرداران مناطق که نقش مهمی در افزایش مشارکت داشتند، قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه گزارشی از منابع و پرداختی‌ها از معاون اداری مالی گرفتم که نشان می‌دهد پرداختی‌ها نسبتا مناسب بوده و توزیع به طور میانگین ۲۰ درصد را داشتند، افزود: امیدواریم نظارت بهتری داشته باشند که فضای عمومی پیمانکاران که بازوان مدیریت اجرایی مدیریت شهری هستند را بهتر کنند تا بتوانند بدون دغدغه حرکت نمایند.
علیزاده تاکید کرد: آقای شهردار ما انتطار داریم معاونان شما ارتباط تنگاتنگ‌تری با اعضای شورا داشته باشند و اقدامات خود را منعکس کنند تا این دغدغه اعضای شورا برطرف شود.

مصوبات

نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر و نامگذاری تعدادی از معابر، میادین و اماکن شهری تصویب شد.

براساس این لایحه در منطقه ٢ معبر فرعی شهید مطهری شمالی ۶۴ با حفظ شماره به نام شهید عزیز الله ابراهیمی، در منطقه ٣ معبر فرعی شهید ابراهیمی ۱۵ واقع در خیابان رسالت ۱۰ با حفظ شماره به نام شهید حسین امیر فخریان و همچنین معبر فرعی شهید ابراهیمی ۳۷ واقع در خیابان رسالت ۱۰ با حفظ شماره به نام شهید هاشم رامانی و معبر فرعی طبرسی ۶۲ با حفظ شماره به نام شیخ احمد کافی در منطقه ۴ معبر فرعی طبرسی شمالی ۱۱ با حفظ شماره به نام شهید رحمت الله انوری، منطقه ۶ معبر فرعی شهید خانی دهنوی ۸ واقع در حر ۱۹ با حفظ شماره به نام شهید محمد علی سالاری، منطقه ۶ تقاطع غیر همسطح زیر گذر باوار قمربنی هاشم با ریل راه آهن به نام قمر بنی هاشم، منطقه ٨ معبر فرعی ثامن الائمه ۱۲ واقع در خیابان ثامن الائمه با حفظ شماره به نام بانو استاد صدیقه مقدسی، منطقه ٩ معبر ١٠ متری معروف به خورشید واقع در محله خورشید منشعب از نماز ۱ به نام خورشید و منطقه ١١ میدان واقع در تقاطع بلوار استاد فرشچیان و معبر فرعی خیابان نمایشگاه ۱۵ به نام میدان شهدای غزه نامگذاری شود.

در ادامه این جلسه تباصر لایحه واگذاری حق انتفاع دو قطعه زمین به مجتمع فرهنگی مذهبی فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد به منظور مجموعه فرهنگی و مرکز درمانی با مشارکت خیرین که ماده واحده آن هفته گذشته بررسی شده بود به تصویب رسید.

گزارش در حال تکمیل....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->